از آنجا که آبمیوه‌گیری در گروه لوازم پرکاربرد و پرمصرف آشپزخانه قرار دارد، لذا برندها و مدل‌های بسیار زیادی جهت انتخاب آن در بازار به چشم می‌خورد. از این رو انتخاب درست و مناسب یک دستگاه آبمیوه‌گیری مطابق با نیازهای شما، نیازمند آگاهی هرچه بیشتر در مورد ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن است که در این مقاله به نکاتی در رابطه با خرید آبمیوه‌گیری مناسب خواهیم پرداخت.

سهولت در استفاده و نگهداری

دستگاه آبمیوه‌گیری را انتخاب کنید که نحوه‌ی استفاده و نگهداری از آن آسان باشد. همچنین آبمیوه‌گیری را انتخاب کنید که قطعات آن به راحتی قابل شستشو باشند و یا اگر از ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنید، امکان شستشو در ماشین ظرفشویی را دارا باشد.

عملکرد چند سرعته

مجهز بودن موتور دستگاه آبمیوه‌گیری به سرعت‌های مختلف به شما امکان آبمیوه‌گیری انواع میوه‌ها را به صورت کامل خواهد داد به این صورت که از سرعت‌های پایین به منظور آبگیری میوه‌های نرم نظیر انگور و طالبی و از سرعت‌های بالا برای میوه‌های سخت‌تر نظیر سیب و هویج مورد استفاده قرار گیرد.

گلویی بزرگ ورود میوه

به منظور استفاده راحت‌تر از دستگاه آبمیوه‌گیری و عدم نیاز به خرد کردن میوه‌ها به قطعات کوچک‌تر، بهتر است دهانه ورودی دستگاه سایز بزرگتری داشته باشد.

مخزن تفاله و مخزن جمع آوری آبمیوه

به منظور انجام آبگیری میوه‌ها بدون وقفه به خاطر پرشدن محفظه تفاله، بهتر است که دستگاهی را انتخاب کنید که مخزن تفاله بزرگ و یا مخزن تفاله جدا داشته باشد. همچنین وجود یک پارچ بزرگ نیز به جهت جمع‌آوری راحت آبمیوه گرفته شده می‌تواند کمک کند.

سایر ویژگی‌های آبمیوه‌گیری عبارتند از:

  •  سیستم محافظت حرارتی از موتور: این سیستم در مواقعی که حرارت موتور دستگاه در اثر فشار بیش از حد بالا رود جهت جلوگیری از آسیب دیدن آبمیوه‌گیری، به طور خودکار جریان برق ورودی را تا خنک شدن موتور قطع می‌کند.
  • دارا بودن محل نگهداری سیم: این ویژگی که در نگاه اول چندان مهم به نظر نمی‌رسد، به هنگام حمل و جابجایی، بسیار مفید خواهد بود.