راهنمای خرید لباسشویی

پوشاک جزو نیازهای اصلی بشریت به حساب میاید و از زمان‌های قدیم تا به امروز بشریت به دنبال پیدا کردن بهترین نحوه شستشو البسه‌ها می‌گردد. در زمان‌های قدیم مردم برای نظافت لباس‌های خود مجبور بودند مشقت زیادی را تحمل کنند آنها زمان و انرژی زیادی را برای نظافت البسه‌ها می‌گذاشتند، در اکثر موارد نیز البسه‌ها به درستی نظافت نمی‌شد.آنها برای از بین بردن لک‌ها باید لباس‌های خود را در تشت آب خیس می‌کردند و باپاها شروع به کوبیدن لباس‌ها می‌کردند. در این بین افرای نیز بودند که با پاهای خود درآمدهای خوبی را نیز کسب می‌کردند. در طی مرور زمان نحوه سشتشو به گونه‌ها مختلف در حال تغییر بودند روش‌های همچون ضربه زدن، کوبیدن با پا، سایدن با دست و... استفاده می‌شد.
با اختراع شدن موتور الکتریکی روند شستشو البسه‌ها وارد مرحله جدیدی شد در اوایل سال‌های 1920 بود که شرکتی‌ها شروع به تولید و عرضه محصولی کردند که لباس‌ها را به جای سائیدن در آب، آنها را با فشار آب شستشو میداد بنابراین خطرات آسیب دیدن البسه‌ها کاهش پیدا می‌کرد. با گذشت زمان و شکل گیری بهتر موتورهای الکتریکی دستگاهی اختراع شد که حجم بیشتری از لباس‌ها در یک مرتبه از شستشو می‌شست، آب می‌کشید و آب اضافی آنها را تخلیه می‌کرد. با این تکنولوژی روند ماشین‌های لباسشویی تغییر کرد و انواع مختلفی لباسشویی‌های اتوماتیک را روانه بازار شدند و آن را به یک کالای ضروری منزل تبدیل کرد. با گذشت زمان برنامه‌های سشتشو لباسشویی نیز تکمیل شد و برای هرنوع البسه شما می‌توانستید برنامه مخصوص به خودش را انتخاب کنید. علاوه بر برنامه‌های شستشو ظاهر لباسشویی‌ها نیز تغییر کرد و لباسشویی‌ها با پنل‌ها متفاوت روانه بازار شدند.

نحوه شستشو البسه‌ها توسط ماشین لباسشویی

لباسشویی اتوماتیک که به لباسشویی بصورت ایستاده بر روی زمین قرار میگیرند و توسط چهار پایه‌ای که قسمت زیرین لباسشویی هستند بر سطح زمین فیکس می شوند. این چهار پایه کمک می‌کرد تا لباسشویی‌ها لرزش کمتری داشته باشند و در موقع خشک کردن از حرکت لباسشویی جلوگیری می‌کردند. برای شروع یکی از برنامه‌ها لباسشویی را با توجه به نوع البسه و مدت زمانی که تمایل دارید دستگاه البسه‌های شما را نظافت کند انتخاب کنید. در قسمت وسط لباسشویی که دیگ یا درام تعبیه شده است که محل  قرار گرفتن البسه‌ها می‌باشد، بر اساس ظرفیت دستگاه شما می‌توانید میزان البسه‌های خود را برای شستشو انتخاب کنید. در قسمت داخلی دیگ حفره‌هایی وجود دارد که از این حفره‌ها آب با شدت به لباسها برخود می‌کند که این کار کمک شایانی در تمیز شدن البسه‌ها می‌کند. لکه‌ها موجو روی البسه‌ها در مرحله بعد با ورود پودر و مواد شوینده به داخل درام لباسشویی و با حرکت درام آغاز می‌شود شما می‌توانید از قسمت بالای ماشین لباسشویی پودریا مواد شوینده را به دستگاه اضافه کنید. نوع حرکت درام در لباسشویی‌ها مختلف و متفاوت می‌باشد، تعداد حرکت درام در نحوه شستشو بسیار تاثیر گذار است. در قسمت پایین ماشین لباسشویی یک مخزن تعبیه شده است که هرگونه رسوب و ذرات ریز لباسشویی را در این قسمت جمع آوری می‌شوند.

تکنولوژی‌ ماشین‌های لباسشویی

تکنولوژی I-DOS

شرکت بوش در حال تولید لباسشویی‌های است که قادر به اندازه گیری مایع شوینده را دارند. این تکنولوژی، سیستم i-DOS نام دارد عملکرد سیستم i-Dos به این صورت می‌باشد که یک سنسور داخل درام دستگاه تعبیه شده که براساس میزان کثیفی آب و نوع البسه از مایع شوینده استفاده می‌کند. برای استفاده از این تکنولوژی کافیست دکمه‌ی ‌i-Dos تعبیه شده روی ماشین لباسشویی را فشار دهید. اگر مواد شوینده را کمتر داخل دستگاه بریزیم باعث کاهش کیفیت شستشو می‌شود و اگر مواد شوینده را بیش از حد مصرف کنیم باعث مصرف انرژی بیشتر و ضررهای اقتصادی می‌شود. سیستم i-DOS با اندازه‌گیری مقدار مواد شوینده نسبت به وزن و جنس لباس‌ها تعیین می‌کند که چه مقدار از مایع مصرف شود بنابراین در مصرف مایع شوینده به مقدار زیادی صرفه جویی خواهید کرد. برای مشاهده آخرین مدل لباسشویی بوش کافیست کلیک کنید.

تکنولوژی Active Oxygen

شستشوی بهداشتی با تکنولوژی Active Oxygen اگر کودک خردسال در منزل دارد و نگران باکتری‌های موجود در منزل هستید با وجود این تکنولوژی نگران باکتری یا لکه‌ها بر روی لباس های خود نباشید با این تکنولوژی البسه‌های خود را بدون استفاده از مواد شوینده و با دمای پایین بشوید. در واقع اکتیواکسیژن پاکیزگی البسه‌ها و از بین بردن باکتری‌ها تا 99.990/0 را تضمین می‌کند.
Active Oxygen باعث تولید حباب‌هایی می‌شود که در داخل این حباب‌ها اکسیژن فعال وجود دارد و به عنوان یک برنامه کمکی می‌تواند به بیشتر برنامه‌های شستشو اصلی اضافه شود. اگر لباسی دارید که بوی نامطبوع می‌دهد ولی هیچگونه لکی در آن مشاهده نمی‌شود آن را داخل دستگاه قرار دهید و با فشار دادن دکمه اکتیو اکسیژن لباس‌های خود نوسازی کنید. این تکنولوژی در ماشین لباسشویی بوش وجود دارد و برای مشاهده بهترین مدل لباسشویی بوش کافیست کلیک کنید.

تکنولوژی ADD WASH

شستشویی لباس یکی از کارهای ضروری و روزمره می‌باشد، شما در هفته برحسب نیاز ممکن است ماشین لباسشویی خود را چندین مرتبه روشن کنید. زمانی که ماشین لباسشویی خود را روشن کردید و شروع به کارکردن کرد، ممکن است فرزند شما با لباس گل آلود وارد منزل شود ولی نگران نباشید، باتکنولوژی اد واش که در لباسشویی‌های بوش ، سامسونگ وجود دارد می‌توانید هرگونه لباسی که از شستشو جا مانده به دستگاه اضافه کنید. ویژگی افزدون البسه‌های جا مانده به لباسشویی‌های مختلف متفاوت می‌باشد به عنوان مثال در لباسشویی‌های بوش ویژگی وجود دارد که حین شستشو با نگهداشتن کیلدهای ترکیبی دستگاه شروع به جمع‌آوری آب موجود در درام(دیگ) لباسشویی می‌نمایید بعداز جمع‌آوری آب می‌توانید درب لباسشویی را بازکرده و البسه‌های جامانده را اضافه کنید بنابراین با این تکنولوژی می‌توانید هر زمانی که نیاز داشته باشد لباس‌های کثیف را داخل لباسشویی در حال اجرا قرار دهید.

نتیجه‌گیری برای خرید بهترین مارک لباسشویی

برای خرید لباسشویی مطالبی را در بالا تشریح کردیم و برخی از تکنولوژی‌های ماشین‌های شوینده را بیان کردیم تا بتواینم کمک کنیم بهترین مارک لباسشویی رو انتخاب کنید البته در بازار ایران برنده‌های مثل لباسشویی بوش ، AEG ، جی‌پلاس ، سام و.... وجود دارد که بین این برنده‌ها انتخاب بسیار سخت است چراکه همیشه انتخاب بین برند‌های BOSCH و AEG کار سختی است و کاربر نیاز دارد تا بهترین را بین این دو انتخاب کند که همین مساله در برند‌های جی‌پلاس و سام نیز وجود دارد که در مقاله‌ای مجزا انتخاب درست بین لباسشویی بوش یا آ ا گ را بیان خواهیم کرد. از طرفی اکثر مردم ایران علاقه شدیدی به داشتن اجناس آلمانی دارند و این را در عرضه خودرو نیز نشان داده‌اند بنابراین و با توجه به این که لباسشویی‌هاd بوش همچنان در کشور آلمان منتاژ می‌شود محبوبت زیادی در ایران دارد و ارزش خرید بالای نیز دارند. برای مشاهده انواع بیش از 50 مدل از بهترین لباسشویی‌های بوش کافیست روی لینک زیر کلیک کنید.

https://www.moltikala.com/5-bosch-washing-machine